The Games are open During the summer of 2010, the artist team Köbberling & Kaltwasser
worked with materials recycled from the 2010 Olympic & Paralympic
Winter Games Athletes’ Village to create a situation of exchange &
cooperation. more
Jellyfish Koebberling & Kaltwasser have worked alongside volunteers to create The Jellyfish Theatre,
London’s first fully-functioning theatre made entirely from recycled
and reclaimed materials. Focussing on energy-efficiency, co-operation
and human-scale construction,...... more
Mobile Kälte In
den U.S.A., Spanien u. osteuropäischen Ländern sind die Bahnhofshallen
mit ihren bequemen Sitzgelegenheiten und einladenden
Aufenthaltsbereichen zentrale Orte im gesamten Stadtgefüge. more
Next stop: Marfa Trains have not stopped in Marfa for a long time. Every other day the
Amtrak train "Sunset Limited" stops in the town of Alpine (24 miles away
from Marfa) and connects New Orleans with Los Angeles. In the
contemporary car country of the US, a journey by train can bring to mind
a railway trip of the middle of the past century. more
Cars into Bicycles Over the time of three month we transformed a Saab Turbo 900 into two
functional bicycles on a carparking lot at Bergamot Station/Los Angeles. more
Crushed Cayenne Durch die Darstellung ihrer Zerstörung erlangen sie eine skulpturale Offenheit und Vieldeutigkeit, die ihrem panzerähnlichen Originalaussehen in unzerstörtem Zustand entgegensteht. Wenn man aber das Wesen der Zerstörung aufgreift, das diese Autos prägt, kann man feststellen, dass erst im Unfall mit Totalschaden die vulgäre Anmut eines Porsche Cayenne ihre ekstatische Vollendung erreicht. mehr
White trash An SUV (sport utility vehicle) will be reconstructed using
light-coloured wood and then parked on the central reservation in
Karl-Marx-Straße in Neukölln. Over the course of four weeks, this
reconstruction of the huge, tank-like Audi Q7 will occupy a number of
parking spots. The exposure to the natural elements will cause the
wooden structure to swell up, warp and gradually degrade to become white
trash. more
Blind Spot As it has been often written, British people are the most surveilled
citizens on the planet. Folke Koebberling and Martin Kaltwasser
carefully measured and mapped the spaces throughout Nottingham city that
escape the gaze of CCTV cameras. The surveillance-free areas, much
smaller than what the artists expected, were marked as 'blind spots'.
Each of these spots became the floor plan of a small wooden structure
available 24/7 to anyone as a room for "un-determined acts". more
ifa Art Forum Berlin, Galerie Anselm Dreher, 2007 For Anselm Dreher’s booth at Art Forum Koebberling and Kaltwasser used materials from the IFA,
the world’s largest Consumer Electronics trade fair that took place
shortly before Art Forum Berlin. Most of the materials used to build the
stands at IFA go in the trash after the fair. more
Turn it one more time Die Berliner Künstler Martin Kaltwasser und Folke Köbberling bewegten sich in ihrer Arbeit Turn it one more time von der archäologisch betrachtet jungen Oberfläche des Skulpturenpark-Geländes nach unten, in die Tiefe.
Als Negativ-Formen der Treppen und Plattformen, mit denen BesucherInnen
bis 1989 von West nach Ost über die Mauer sehen konnten, schafften
Kaltwasser und Köbberling mit mehreren großen Erdaushebungen eine neue
Begehbarkeit der Geschichte dieses Ortes. more
trash your house Ein Holzhaus, das einst am Nordhang des Linzer Pöstlingberges stand und von uns demontiert wurde, bauten wir auf dem oberen Plateau des Pöstlingberges wieder auf. mehr
Tisch Im Rahmen der Ausstellung »Come in, friends, the house is yours!« bauten wir den Richtertisch des höchsten deutschen Gerichts, des Bundesverfassungsgerichts, auf der gegenüberliegenden Wiese maßstabsgerecht nach. Im Unterschied zum Original war es aber möglich, sich von beiden Seiten an den Tisch zu setzen. more
Baustofflager
Baustoffzentrum BAUSTOFFZENTRUM –
eine Sammlung Zürcher Ressourcen, gesichtet und gesichert von
Folke Köbberling und Martin Kaltwasser, für einen
innerstädtischen Satelliten der Shedhalle. (2007) more